پیام مسئول نهاد رهبری دانشگاه بمناسبت ماه محرم

هر چیز که داشت بی‌ریا داد حسین (ع)

۰۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰ کد : ۱۱۰۶ اخبار
تعداد بازدید:۹۶
هر چیز که داشت بی‌ریا داد حسین (ع)

السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین وعلی اولاد الحسین وعلی اصحاب الحسین

محرم ماه پیروزی انسانیت و تن به خاری و ذلت ندادن ماه ایستادگی در برابر همه دنیای ظلم و نفاق ماه شور و شعور و عشق و عقل از راه رسید ،

ماهی که یادآور شمیم دلنواز حسینی و بیداری و بیدارگری ویادآور بزرگترین حماسه عشق و عاشقی ،ماهی که حسین بن علی علیه السلام با ایستادگی و ازخودگذشتگی و دست رد زدن به دنیای ظلم و فساد و توحش، درس بزرگ انسانی زیستن ،حریت ،عزت ،شجاعت ،غیرت و عقیده تن به ذلت ندادن را به عالمیان آموخت.

 مکتب حسینی که پیرمرد ،کودک شش ماهه ،دختر جوان و پسر آن مکتب برای همه اعصار سخن وکلاس درسی است برای همگان ا.

اوج تفسیر آیات عظیم قرآن کریم در مقوله امر به معروف و نهی از منکر را حسین بن علی علیه السلام در عاشورای سال 61 در نینوا به نمایش گذاشت .

اینک مائیم و برداشت عاقلانه و مدبرانه از مکتب این امام بزرگوار، بیندیشیم که حسین علیه السلام برای چه قیام کرد و چرا این واقعه هنوز که هنوز است با انسان های عالم حرف دارد؟

 صداقت ،درستی ،غیرت ،عزت ،حیا،عفاف ،تن به ذلت و خواری ندادن به خاطر دنیا و.....از جمله درس های واقعه عاشورا ست که باید در هیئات و مجالس عزای حسینی در کنار سینه زدن و سیاه پوش کردن وهیئت          را ه انداختن آموخت.

 ماه محرم و صفر فرصت مغتنمی است ،اولاً برای خودسازی و ثانیا برای ساختن .

 در تربیت و آشنا کردن خود ومخصوصاً کودکان و نوجوانان به نحو صحیح در خصوص آموزه های حسینی و حماسه عاشورا جدیت داشته باشیم .

به سیاه پوش کردن درب منازل ،نصب پرچم عزا در محیط خانه، به تن کردن لباس سیاه برای خود و کودکان و نوجوانان ،شرکت دادن نوجوانان و کودکان در مراسم عزاداری ،تبیین صحیح حادثه و قیام سیدالشهدا علیه السلام ،خسته نکردن کودکان در مراسمات و رعایت نکات بهداشتی و احترام به دیگران اهمیت بدهیم.

 از قرائت هر روزه زیارت عاشورا بعد از نماز صبح غافل نشویم .

اینجانب ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام و یاران باوفای آن بزرگوار علیهم صلوات الله ،از همگان التماس دعای خیر و عافیت برای عاشقان امام حسین علیه السلام و اعتلای نظام سربلند ایران اسلامی و سلامتی رهبر عظیم الشأن را خواستارم

                                                                                    سید حسن سیدی